43. Yarışma İpuçları

1- Onun bir hayvan adını içeren bir lakabı vardı.

2- Yazıları onun başkentten gönderilmesine sebep oldu.

3- O, küçük olarak tanındı.

4- Takma adlarının birinde bir aletin adını kullanmıştır. Bahsettiğim kişinin bu takma adını yazınız.

Cevap

Aleksandr Molotov detaylı bilgi için tıklayınız.

Önemli Hatırlatma

Sayfamız sadece kriptograf yarışması için yardımlaşma platformu olarak faaliyet göstermektedir. Yorumlarınızda lütfen paralı ipuçlarını paylaşmayın. Bu tür paylaşımlar (ticari faaliyeti engelleyen) yapılmasının ve istenmesinin yasak olduğunu hatırlatır, başarılar dileriz.

Yarışma Hakkında

Kriptograf yarışmasında yarışmacılara 4 adet video ipucu veriliyor ve bu ipuclarını kullanarak sorulan soruyu bulmanız gerekiyor. Her yarışmacının 3 cevap hakkı bulunmakta ve cevap bulunduğu anda yarışma bitiyor. Yarışmanın ödülü cevap bulunana kadar belli bir miktarda artış gösteriyor ve cevabı ilk bulan kişiye veriliyor. Ayrıca ekstra cevap hakkı ve belli zamanlarda yayınlanan yeni ipuçları belirli bir ücret dahilinde kullanıcılara veriliyor.

Uygulamayı indirmek için:

Sayfamızda yayınlanan yorumlar, yorum sahiplerinin sorumluluğundadır. Kaldırılmasını istediğiniz yorumlar için bostabure@gmail.com adresine mail atmanız yeterlidir.


174 yorum

Bostabure · 25 Mart 2020 8:06 pm tarihinde

Herkese başarılar dileriz…

Filiz · 25 Mart 2020 9:06 pm tarihinde

Cok mu zor oluyor sorular yoksa bnmi arastirmayi bilmiyrm anlamiyrm

    yaren · 25 Mart 2020 10:33 pm tarihinde

    sorular zor ipuçları saçma

    Gizli · 27 Mart 2020 2:17 pm tarihinde

    zor değil aslında doğru kaynaklardan doğru adımlarla araştırıp bulunması gerek.

    ÇakmaSherlock · 27 Mart 2020 7:13 pm tarihinde

    İkiside

yaren · 25 Mart 2020 9:09 pm tarihinde

şimdiden hiçbirşey elde edemedim…

ÇakmaSherlock · 25 Mart 2020 10:02 pm tarihinde

Bence Doğu dan bir kişi bu bahsedilen kişi. Sadece Osmanlı İmparatorluğunda aramayın cevabı…

    Mahmut · 25 Mart 2020 11:39 pm tarihinde

    Doğudan derken?

      ÇakmaSherlock · 26 Mart 2020 11:01 am tarihinde

      Mesela Çin Japonya veya Persler den olabilir.

        Mahmut · 26 Mart 2020 2:15 pm tarihinde

        başkentten sürgün edilmiş yazarlar en çok ülkemizde diye düşünüyorum

    Gizli · 27 Mart 2020 2:15 pm tarihinde

    Hadi Borazan (Çetin Altan) denedim.
    Çetin Altan’a sanırım okulda “kuzu metin” diyorlarmış araştırıp bilgi edinebilirsiniz.
    Ercüment Ekrem Talu’nunda takma adlarını denedim.
    Benim hakkım kalmadı, başarılar.

    *

      Akifin · 28 Mart 2020 7:02 pm tarihinde

      kuzu metin denedim olmadi

        Gizli · 31 Mart 2020 4:32 pm tarihinde

        kuzu metin zaten arkadaşlarının dediği bir şey iki takma adı var Hadi Borazan ı denedim diğerine hakkım kalmadı.*

Mehtap · 25 Mart 2020 11:47 pm tarihinde

Denediklerinizi yazabilirmisiniz

    Gizli · 26 Mart 2020 12:12 am tarihinde

    Küçük İskender,Cevat Şakir Kabaağaçlı,Eşref Sencer Kuşçubaşı,Enis Avni

      ÇakmaSherlock · 27 Mart 2020 1:53 pm tarihinde

      Alet lakabı soruyorlar…

    Berat · 26 Mart 2020 12:59 pm tarihinde

    Stepne

Atadam · 26 Mart 2020 12:22 pm tarihinde

.

Gizli · 27 Mart 2020 2:16 pm tarihinde

Hadi Borazan (Çetin Altan) denedim.
Çetin Altan’a sanırım okulda “kuzu metin” diyorlarmış araştırıp bilgi edinebilirsiniz.
Ercüment Ekrem Talu’nunda takma adlarını denedim.
Benim hakkım kalmadı, başarılar.

*

    yorumum · 28 Mart 2020 4:35 pm tarihinde

    cevaptan eminsen cevap hakkı alabilirsin

      Berat · 28 Mart 2020 8:47 pm tarihinde

      Şeyede dikkat edin başkentten kovulmuş
      Adamların hikayesibe bakinca dikkat edin yazdiklaribizin hicbirbde yazmiyo

        Gizli · 31 Mart 2020 4:29 pm tarihinde

        Çetin Altan araştırdığım kadarıyla başkentten sürgün edilmişti o yüzden denedim ama 2 takmadı adı vardı diğerini hatırlamıyorum.

      Gizli · 31 Mart 2020 4:29 pm tarihinde

      Cevaptan emindim ama yanlışmış diğer takma adını deneyebilirsiniz

Kenan · 27 Mart 2020 8:17 pm tarihinde

Malesef stepne değil yazdım olmadı

Gizli · 27 Mart 2020 11:24 pm tarihinde

Çutak değil.

Gizli · 28 Mart 2020 11:45 am tarihinde

Toplu İğne, Kalem İnsan değil.

    Gizli · 31 Mart 2020 4:26 pm tarihinde

    Cevaba toplu iğne mi yazalım?

      Gizli · 1 Nisan 2020 5:21 pm tarihinde

      Hayır.

Gizli · 28 Mart 2020 11:49 am tarihinde

Toplu İğne (Hamdullah Suphi Tanrıöver), Kalem İnsan (Gustave Flaubert) değil.

    Gizli · 31 Mart 2020 4:26 pm tarihinde

    Cevaba toplu iğne mi yazılır

      Hidayet · 5 Nisan 2020 6:08 pm tarihinde

      Evet,yazarın aletli lakabını yazacaksin

Berat · 29 Mart 2020 12:12 pm tarihinde

Arkadaslar buldugumuz isım yabancı ise o dilde olanı mı yazcaz yoksa turkcesini mi
Cevaplarsaniz sevinirim

    Yasin · 29 Mart 2020 9:55 pm tarihinde

    1- ÖZEL İSİM DEĞİL İSE TÜRKÇEYE ÇEVİRİP YAZMAK MI GEREKİYOR?
    2- YABANCI DİL İLE YAZILACAKSA ORİJİNAL DİLDE Mİ YOKSA İNGİLİZCE Mİ?
    3- İNGİLİZCE İSE Kİ BİR KAÇ ŞEKİLDE YAZILMASI MÜMKÜN FARK EDER Mİ?
    GİBİ DELİ SORULARI YAZIP YOLLADIM. CEVAP VERİLİRSE PAYLAŞIRIM:)

LYS · 29 Mart 2020 1:40 pm tarihinde

GIGIKLU SAAT VE KİPRİ DENENDİ

Koray KURT · 29 Mart 2020 10:03 pm tarihinde

Google de zaten sonuc bulunmuyor nerelerden arastirma yapiyorsunuz yardimci olursaniz sevinirim

    Gizli · 31 Mart 2020 4:27 pm tarihinde

    Bir ipucudan başka birçok soru çıkıyor o sorulardan da soru çıkıyor ve araştırma yapılabilyor

      Tuğrul Bey · 31 Mart 2020 7:14 pm tarihinde

      Google’ın arama motorlarıyla her bilgiye ulaşmak yüzdelik olarak dersem tahmini yüzde 10 falan. He yine ulaşırsın. Ama bulan adamlar inan başka arama motorları kullanıyorlar. İnternetin ulaşılabilir yüzeyinde çok bilinmedik yüzlerden soruyorlar genelde. Google’dan araştırıyorum ben de ama benimkisi biraz öğrenme amaçlı. Yarışmayı kazanma ihtimalin Google’ın motorlarından bulma ihtimalin ile aynı.

        Gizli · 31 Mart 2020 7:34 pm tarihinde

        Tabii ki öyledir ama geçen 42’nci yarışmada 2 3 gün durmadan araştırıp aileyi bulmuştum ama asıl sorunun istediği cevabı aramaya üşenmiştim. Cidden baya uğraş gerektiriyor ama yine de araştırma yaparken birçok bilgi ediniliyor.

yesilhanim · 30 Mart 2020 7:36 pm tarihinde

İğne İle Kuyu Kazan
Elvah-ı Hayat
Özdemir denendi. Filibeli Ahmed Hilmi olabileceğini düşünmüştüm.

Tuğrul Bey · 31 Mart 2020 7:22 pm tarihinde

Bi de yorumlarda stepne falan yazanlar olmuş arkadaşlar aletin adını kullanmış diyor. Alet adı olabilecek veya o anlama gelecek bir şeyi soruyor size. Stepne alet adı değil. Başkentten sürgün edilecek kovulmuş biri deniliyor. Bunları sağlayacak biri lazım. Bence cevap haklarınızı emin olduktan sonra kullanın olabilecek kişiler bu iki koşulu da sağlıyor mu ona dikkat edin bence. Boşuna verilen hakkınız gitmesin. Daha fazla para harcamayın. İstenilen kişinin takma adı alet mi evet. O zaman sürgün edilmiş mi diye bakın. Daha sonra başka adları var mı varsa da içinde hayvan adı geçiyor mu onları kontrol edin. Acele etmeyin bence

melih · 31 Mart 2020 11:41 pm tarihinde

arkadaşlar cevap türk bir yazar değil bence

    Gizli · 1 Nisan 2020 5:31 pm tarihinde

    yazıları yüzünden başkentten gönderilmiş diyor belki yanıltmak içindir bilmiyorum ama Türk olmasının ihtimali daha fazla bence

      melih · 1 Nisan 2020 7:09 pm tarihinde

      müdür dünyada bir tek başkent ankara mı var 😀

        Gizli · 1 Nisan 2020 7:32 pm tarihinde

        Onu demek istememiştim ama aldığım ipuculardan yola çıkarak böyle bir sonuca vardım senin dediğinde olabilir tabii ki, başarılar.

yaren · 1 Nisan 2020 1:39 pm tarihinde

başkentten gönderilmesine sebep oldu derken ankara olan başkentten mi söz edilyor yoksa başka bi şehirin başkenti mi anlayamadım ucu çok açık

    Gizli · 1 Nisan 2020 5:33 pm tarihinde

    bir şehrin nasıl başkenti olabilir?
    Türkiye ‘nin başkentleri olması lazım değil mi?
    Eskilerden de olabilir eskiden olan başkentleri deneyebilirsiniz.

    Tuğrul Bey · 1 Nisan 2020 7:17 pm tarihinde

    Başka bir ülkenin başkenti de olabilir. Yüksek ihtimal aradığımız kişi Türk bir yazar değil bence.

Vili · 1 Nisan 2020 6:12 pm tarihinde

Abdullah cevdet baskentten surgun edilmis goril diye bi takma adi var ama alet takma adi var mi bilmiyorum biraz arastirdim bulamadim siz de bakabilirsiniz belki bulan olur. Tabi paralı ipuclarina da uyuyorsa

Wfhy · 1 Nisan 2020 7:18 pm tarihinde

Arkadaşlar Leon trokçi olabilir belki halikarnas balıkçısı olamaz cunku yazılardan dolayı değil cinayete teşebbüs ten dolayı surgun yedi

Gizli · 1 Nisan 2020 7:35 pm tarihinde

Arkadaşlar maalesef buraya ipucu falan yazılamıyor ki keşke yazılsa belki biriniz bulabilirsiniz, hepsini aldım yine de ipuçları çok yardımcı olmadı. Çok merak ediyorum kim olduğunu. Bulalım artık şunu

Tuğrul Bey · 1 Nisan 2020 7:40 pm tarihinde

Türk yazarlar olmuyor gibi çoğusunun adları tanındık sürgün edilmiş yazarlara da baktım fakat tam olarak hiçbirinin Küçük olarak tanındığı yazmıyor. Yüksek ihtimal Türk yazar değil cevap.

    Gizli · 2 Nisan 2020 5:09 am tarihinde

    sanırım haklısınız baya bi araştırdım bir ipucu uysa diğeri uymuyor

canberk · 1 Nisan 2020 8:16 pm tarihinde

buldum cevaptan eminim bir ansiklopedide geçiyor adı paranın yükselmesini bekliyorum en önemli ipucunu 4. ekstra ipucunda verdi

    Rukiye · 1 Nisan 2020 8:26 pm tarihinde

    Adını yazmayacaksin lakabını yazcaksin bende buldum isim olmadi

    Tuğrul Bey · 1 Nisan 2020 8:58 pm tarihinde

    Vay be üstad, o kadar eminsin paranın da artmasını bekliyorsun yani. Kaç binde açıklayacaksın ona göre yetiştirelim. 😀

    melih · 1 Nisan 2020 10:50 pm tarihinde

    at yalanı … inananı

    Gizli · 2 Nisan 2020 5:09 am tarihinde

    çok zekisin tebrik ederim

Seda · 2 Nisan 2020 12:30 am tarihinde

epey zor ya 🙁 Araştırdım okadar yok

Muhsin · 2 Nisan 2020 12:42 am tarihinde

Malesef bende o kadar araştırma yaptım ama cevap yok. Biri bulsunda bari cevabı öğrenelim paradan geçtim daha çok cevabı merak ediyorum

melih · 2 Nisan 2020 12:44 am tarihinde

arkadaşlar tüm ipucları var elimde ama bir yere oturtamadım. melihniksarli ins. mesaj atarsanız beyin fırtınası yapabiliriz.

    Harun şirin · 2 Nisan 2020 6:57 pm tarihinde

    Kanka yapalım hemen

Kullanıcı38 · 2 Nisan 2020 1:52 am tarihinde

Sorular aşırı zor ipuçlarındada araştırmak için yeterli bilgi yok hep aynı kişiler kazanıyor

Serdsl · 2 Nisan 2020 9:01 pm tarihinde

Kişi HERMAN HESSE
Hayvan lakabı KUŞ
ama alet lakabı hiç biryerde yok
Buda benden kiyak

    Tuğrul Bey · 2 Nisan 2020 9:23 pm tarihinde

    Hermann Hesse’nin olacağını düşünmüyorum. İpuçlarıyla uyumlu değil.

    Ay · 3 Nisan 2020 7:18 pm tarihinde

    Herman Hesse’nin kitabında bahsettiği kişiden mi bahsediyorsun?

      Harun şirin · 4 Nisan 2020 9:27 pm tarihinde

      Herman hessenin kitabında bahsettiği kişi kim

        Ay · 4 Nisan 2020 11:48 pm tarihinde

        Gustav Gräser bahsetmiyor ama demian kitabını ona ithafen yazmış.

Tuğrul Bey · 2 Nisan 2020 9:11 pm tarihinde

Gençler ben bir yere varamadım doğru dürüst ama bulduğum biri var en azından siz bulun bir yere varın ben varamadım belki varırım bilmiyorum. Ama cevabı çok merak ediyorum:
Kurt Tucholsky
Birden fazla takma ad kullanmış yazılarında çoğunlukla değişik değişik adlarla yazmış aynı zamanda sürgün edilmiş bir yazar. Kendisi için Küçük Şişko Berlinli denilmiş. Tanıma çok uyuyor gibi gözüküyor belki de budur ama tam karşılıyor mu bulamadım. Umarım belki siz bulursunuz. İyi şanslar…

    barış · 3 Nisan 2020 9:10 pm tarihinde

    bu adamı araştırdım durdum evet uyan şeyler çok fazla ancak gerek almanca gerekse de ingilizce ya bir alet adı rumuzlarında kullanmamış hiç rastlamadım

      Tuğrul Bey · 4 Nisan 2020 5:17 am tarihinde

      Ben de rastlamadım ama çok fazla kullandığı takma adı olunca belki bilmediğimiz bir adı da vardır diye düşündüm. O yüzden bakın istedim.

Tuğrul Bey · 3 Nisan 2020 2:00 am tarihinde

Yeni ipucu gelene kadar benden bu kadar arkadaşlar. Sizlere kolay gelsin.

Tuğrul Bey · 3 Nisan 2020 4:37 am tarihinde

Gençler 2. ipucu ile “Adamı buldum %100 eminim cevabı söylemicem paranın artmasını bekliyorum” cümlesi aynı değerde. Diğer ipuçları bir şeye benziyor en azından belki adını verdiğim yazardan bir yere varırsınız.

    Yabancı · 3 Nisan 2020 2:12 pm tarihinde

    Kjhh

    Berat · 3 Nisan 2020 6:21 pm tarihinde

    Usta kaça kadar açtın ipuçlarını

      Tuğrul Bey · 4 Nisan 2020 5:18 am tarihinde

      Hepsini açtım da ekstra ikinci ipucu çok işime yaramadı diğerleri en azından bir yere vardırıyor.

Muhsin · 4 Nisan 2020 7:57 am tarihinde

Bakmadığım yazar kalmadı neredeyse cevabı çok merak ediyorum doğrusu

    Melike N. · 5 Nisan 2020 3:29 am tarihinde

    Vallahi benimde bakmadığım yazar kalmadı türk yabancı gazeteci bilim dalıyla uğraşanlara bile baktım ama yok yani bende cevabı çok merak ediyorum. Bu kadar da olmaz yani arayınca da bulunmuyor.

    Syt · 5 Nisan 2020 5:05 am tarihinde

    Aynen * cevabı bulunsun artıkk

melike · 4 Nisan 2020 3:33 pm tarihinde

Kriptograf iyice suyunu çıkardı, sorular 8-9 günden aşağı sürmüyor 6-7 tane ipucu satmadan cevabı buldurmuyorlar resmen, yine komutan deyip balerin çıkarsa şaşırmam. :/

    Sami · 5 Nisan 2020 7:29 am tarihinde

    O kadar haklısın ki 100 beğeni hakkım olsa beğenirdim, ha bunların yaptığı ha dezenfektan maske stoğu yapan vatan hainleri

      Scott · 5 Nisan 2020 11:41 am tarihinde

      Gerçekten yuh artık para için atmayacağınız iftira yok siz insanlıktan çıkmışsınız.

      SKB · 5 Nisan 2020 3:34 pm tarihinde

      SİZİ ZORLAYAN MI VAR KARDEŞİM OYNAMAYIN…NE SORACAKLARDI YA…BULAN NASIL BULUYOR PEKİ…BEĞENMEYENE KAPI AÇIK FAZLA KALABALIK ETMEYİN…TEŞBİHİNİZ GAYET BERBAT

      Onur · 6 Nisan 2020 7:16 pm tarihinde

      Oynama o zaman yarışmaya suç atma adamların ne suçu var

    Sami · 7 Nisan 2020 3:01 pm tarihinde

    Bakıyorum da profesörler bu yorumun altına toplanmışlar, siz de, şu salgın günlerindeki ticaret meslek lisesi mezunları olup profesör ahkamı kesen tiplerden olmalısınız…))) tebrik ederim umarım size bulursunuz

      Sami · 7 Nisan 2020 3:05 pm tarihinde

      Velhasıl bulan bulamıyor, teşbihte hata olmaz sayın boş yapan kardeşlerim, öncelikle teşbih edilen şeyin ne olduğunu anlamak önemli, yazar burada diyor ki sorular zor evet zor da olmalı ama paralı ipuçları verilen ilk 4 ipucundan daha saçma, istedikleri zaman cevabını buldurabilecekleri ipucunu veriyorlar istemedikleri zaman devamke diyorlar, istesinler misal olarak şu soruyu 4 bin 5 bine kadar çıkartılar verdikleri ipuçlarıyla, umarım anlamışsınızdır 🙂

      skb · 8 Nisan 2020 6:17 am tarihinde

      Lafa gel lafa ahkam kesiyormuşuz…Sana kim olduğumu söyleyeyim çok şükür bu yarışmayı 4 defa kazanan kişiyim…Cevabı bir başkası bulunca yarışmaya ve yarışmacılara iftira atan kişi değilim…Hadi yallah

        Sami · 10 Nisan 2020 11:40 am tarihinde

        Sen buldun 4 kere sen profesör kralsın sen bu ülkenin yetiştirdiği ender kişilerdensin helal olsun

TakmAd · 5 Nisan 2020 4:05 pm tarihinde

abdülbaki ömer kurtar bizi artık bul sorunun cevabını artık lütfen soru çok zor

Brr · 5 Nisan 2020 7:04 pm tarihinde

Bu sürgün edilmiş alman yazarların hayatını okudukça “ahlak” denen şeyin ne kadar yüce olduğunun bir daha farkına vardım. Sağol kriptograf.

Kullanıcı38 · 5 Nisan 2020 11:02 pm tarihinde

Bu işi çözse çözse abdulbaki çözer yetiş ya abdulbaki

Sezar · 6 Nisan 2020 9:39 am tarihinde

Adımız ne çabuk unutuldu :(((( Abdülbaki kardeşime selam olsun, aradığını buluyor hakkını yemeyelim.

Tuğrul Bey · 6 Nisan 2020 5:51 pm tarihinde

En azından bir bilgi verilirse anca ulaşılır 19.yy ve 20.yy dahil olmak üzere tüm yazarlara baktım. Gerek Almanca gerek Türkçe tüm yazarları araştırdım. Sıkıldım açıkçası bir tane bilgi verilirse anca ulaşılır bu soruya diye düşünüyorum. Ya da en azından gazete yazarı mı yoksa roman yazarı mı ne yazarı olduğu gibi bir bilgi lazım. Süzgeci daraltmak açısından en az bir bilgi lazım yoksa hiç bulunacak gibi durmuyor.

    Gizli · 6 Nisan 2020 11:56 pm tarihinde

    Parvus efendiyi de incelediniz mi acaba yabanci dilim iyi olmadigi icin ben detayli arastirma yapamadim . Parvus küçük demek daha sonraki lev trocki ise onun fikirlerinden etkilenmis.Surgun edilmiş vs. Butun ipuclari tek kisiyi anlatmiyo olabilir. Bu sekilde baglantili olabilir diye dusunuyorum. Bu yazarların takma adlari arastirilabilir detayli bi sekilde. Yada bunlarla baglantili farkli bi kisi de olabilir.

      Tuğrul Bey · 7 Nisan 2020 9:26 am tarihinde

      Sanmıyorum ama cevap bulunmadıkça yeni ipuçlarıyla araştıracağım alan daralacak, o yüzden şu anlık bakmıyorum. Bu gidişle mecburen daha fazla bilgi çıkacak o zaman illaki bulunacak. Şu anlık sadece cevabı bulan bulur diye bekliyorum. Cevabı da merak ediyorum valla.

      çokdafifi · 8 Nisan 2020 12:28 am tarihinde

      Parvus’u ben de araştırmıştım. August Pen diye bir ad kullanmış hatta.Denedim olmadı ne yazık ki.

        Tuğrul Bey · 8 Nisan 2020 12:53 am tarihinde

        Lev Troçki’yi ben de denedim hatta bir takma adında Pero(tüy,kalem) kullanmış ama olmadı.

      Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 1:50 pm tarihinde

      Bu arada Gizli isimli kardeşim, cevabın yanından sen de geçmişsin benim gibi. Parvus efendi ile bu elemanın bağıntısı vardı. Fakat Parvus efendi değil ama onunla ilişkili biriydi kendisi.

        Gizli · 11 Nisan 2020 2:16 pm tarihinde

        Daha da acısı ben molotovu da buldum anlamına baktım sonra ‘yok ya bu degildir.Alet adı diyo bu cok olamaz sacma yerlerde ariyorum ‘ deyip yazmadım Gercekten pırıl pırıl zeka 😀

          Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 6:00 pm tarihinde

          Kardeşim sen çok büyük fedakarlık yapmışsın. Bir daha ki yarışmada olur da kazanırsam bana ulaş.

Sami · 7 Nisan 2020 3:10 pm tarihinde

Yarışmaya suç atma, o zaman ne işin var burada, bu nasıl benzetme diyen profesör kardeşlerime gelsin, Velhasıl bulan bulamıyor, teşbihte hata olmaz sayın boş yapan kardeşlerim, öncelikle teşbih edilen şeyin ne olduğunu anlamak önemli, yazar burada diyor ki sorular zor evet zor da olmalı ama paralı ipuçları verilen ilk 4 ipucundan daha saçma, istedikleri zaman cevabını buldurabilecekleri ipucunu veriyorlar istemedikleri zaman devamke diyorlar, istesinler misal olarak şu soruyu 4 bin 5 bine kadar çıkartılar verdikleri ipuçlarıyla, umarım anlamışsınızdır
Not : Bulan elbette buluyor, ama bulunmasını istedikleri ipucuyla. Bknz. 32. Yarışma 🙂

melih · 7 Nisan 2020 5:09 pm tarihinde

verdiği ipucuyla cevaba yakınlaştırmıyor resmen dahada çoğaltıyor alanı. pense , çivi, vida bilumum alet isimleri denendi 😀

Androfilo · 8 Nisan 2020 12:58 am tarihinde

10 tane yorum yaptim hic biri yayinlanmadi nedense

    Bostabure · 8 Nisan 2020 1:37 am tarihinde

    İpucu, whatsapp,telegram, instagram vs paylaşan ve istenilen yorumları uygulamadan gelen uyarı nedeniyle onaylamıyoruz. Bilginize

Androfilo · 8 Nisan 2020 4:01 am tarihinde

Arkadaslar herkes alman yazar yada gazetecilerden bahsetmiş lakin isvec ingiltere fransa hollanda gibi ulkelerin yazarlarida o doneme damga vuran isimler var

Hiv · 8 Nisan 2020 11:22 pm tarihinde

Hamdullah Suphi Tanrıöver
Lakapları sivrisinek ve toplu iğne

    Syt · 9 Nisan 2020 12:17 am tarihinde

    Yalan bu denemeyin.!

    Ceyhun · 10 Nisan 2020 2:37 am tarihinde

    Sinek hayvan değil böcek, iğne de aletten sayılmaz zaten (•‿•)

Muhsin · 9 Nisan 2020 4:07 pm tarihinde

Bakmadığım yazar gazeteci kalmadı 9 sayfa çıkarttım bana mısın demedi çıkmıyor nerede bu adam

Tuğba · 10 Nisan 2020 8:48 pm tarihinde

Beynim yandı arkadaş. Bence bu bir kadın arkadaşlar araştırmalarıma göre.

Esrarengiz puşt · 10 Nisan 2020 9:11 pm tarihinde

çöl tilkisi joseph stalin- küçük protetan papazı ( nietzsche ) sürgün edilmiş, ipuclarini farkli kişilerde buluyom, alın benden size ipucu, bu kişi sovyet birliğinden bi komutan çıkacak bakın görün, 2. ihtimal yine sovyet yazarlarından birisi, ( josef stalin – stalinx – stalin – koba josef stalin – koba stalin – koba – eckart müller – lost canary ) bunlar denendi

    Esrarengiz puşt · 10 Nisan 2020 10:20 pm tarihinde

    düzeltiyorum erwin rommel – lakabı çöl tilkisi , joseph stalinin takma adı koba ( gürcü dilinde çivi demek )

    ÇakmaSherlock · 11 Nisan 2020 1:31 pm tarihinde

    Çok yaklaşmışsın cevaba

Sibel · 10 Nisan 2020 9:48 pm tarihinde

Tüm ipuçlarını satın aldım, hepsindeki anahtar sözcükleri İngilizce, Almanca, Fransızca ve Rusça arattım. Bu dört dilde ipuçlarındaki kelimeleri, denenebilecek tüm kombinasyonlarda denedim. Sonuca hiçbir şekilde ulaşamıyorum internetten. Muhtemelen ellerindeki birkaç matbu kaynaktan yazıp duruyorlar ipuçlarını. Tamam, basit bir Google aramasıyla cevabı çıkacak sorular sormasınlar tabii ki, ama bu kadarı da olmaz artık. Kabak tadı verdi.

efe · 11 Nisan 2020 12:35 am tarihinde

bence türk hatta biri var sürgün edildiği zaman başkent istanbuldu

    Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 12:47 am tarihinde

    Ee yaz dene o zaman. Neyin boşunu atıyon buraya yorum olarak madem öyle biri buldun git araştır dene.

Syt · 11 Nisan 2020 2:33 am tarihinde

Cevap bulundu millet Alexandr molotov muş la bu alet mi oluyor saçmaladı iyice bu yarışma

    MS · 11 Nisan 2020 6:32 pm tarihinde

    Molotov çekiç kelimesinden türetilmiş. Bilip bilmeden sallamayı ne kadar çok seviyorsunuz

Muhsin · 11 Nisan 2020 2:38 am tarihinde

Cevap bulundu ben bulmadım ama. Lakin bunu görmüştüm okudum olabilir mi diye düşündüm ama çelişkiler vardı ip uçları çok tutmuyordu
Cevap alexandr molotov

Tuğba · 11 Nisan 2020 2:45 am tarihinde

Cevap aciklandiktan sonra dahi google amcanin tek sayfa ve ingilizce olarak buldugu adam

    Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 11:08 am tarihinde

    https://tr.wikipedia.org/wiki/Vya%C3%A7eslav_Molotov Açıkçası Türkçe kaynaklarda (Josef Stalin üzerinden vikipedide araştırınca çıkıyordu) Resmen adam tüm ipuçlarını karşılamıyor diye, tek kaynaktan baktığım için bu adamı yüzeysel bakıp es geçtim.

Androfilo · 11 Nisan 2020 3:10 am tarihinde

Arkadaslar doğru cevap Мо́лотов yani çekiç mis benim ilk verdiğim cevap çekiç ti ama kabul olurmu bilmiyorum yazarin asıl adı Vyaçeslav Mihayloviç Molotov buydu

Zafer Dengiz · 11 Nisan 2020 7:25 am tarihinde

Hadiyin oradan şahibeli soru parayı alan baştan belli aleksadı molotov diye alet ismi mi olur. Bu isim google ara alet ismi çıkmıyo r isi çıkyor adam gibi soru sorun molotov diye alet mi olur benim bildiğim çekiç pense vb alet ismidir.yazık bide 2.99 TL millete ipucu açıyor

    Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 11:14 am tarihinde

    https://tr.wikipedia.org/wiki/Vya%C3%A7eslav_Molotov Dostum bu adamı Stalin’i araştırırken ben de okudum. Molotov rusça’da çekiç anlamına geliyormuş. Kendisi Josef Stalin’le beraber çalışmış bir eleman. Lakin bulan kişi belli ki ya tek tek deneyip cevaplamıştır ya da detaylı bir şekilde araştırıp bulmuştur tüm ipuçlarıyla uyuyor mu diye. Şimdi bulan kişinin hakkını yememek gerek, tebrik etmek yerine laf atmanın manası yok. Şahsen hata ben de, çünkü alet adı gördükten sonra bu herif mi acaba diye üstüne düşmem gerekirdi. Yukarda da dediğim gibi tek kaynak(vikipedi) üzerinden baktım sadece. Tüm ipuçlarını vermiyor diye uğraşmadım. Söylenmek yerine hatayı biraz da kendimiz de aramalıyız bence, sağlık olsun tebrikler bulan arkadaşa.

    Syt · 11 Nisan 2020 1:19 pm tarihinde

    Valla ben toplamda 16 lira harcamışımdır ama boşuna siliyorum bu yarışmayı saçma soruları var zaten

Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 11:06 am tarihinde

Vyaceslav Molotov (rusça: Çekiç).Ben bu adamı Josef Stalin’e bakarken okudum. Şahsen hayvan adlı lakabı ve küçük olarak tanınmıştır ibaresini göremeyince es geçtim. Ona bakılırsa aynı mantıkla Josef Stalin Koba (çivi) lakabı da var. Fakat okuduğum bilgilerde hayvan takma adı vb. görmediğim için bu kişi olamazdır diyip geçtim. Açıkçası tüm ibarelere uyan tek tek uyumlu kişilere bakmaya gayret ettim. Şu an gerçek anlamda sorunun cevabını tüm ipuçlarına uyacak şekilde araştırdığım için böyle olabileceğini düşünmedim. Neyse bulmuş kadar hissettirdi diye sevineyim mi; yoksa tek tek her gördüğüm alet adını denemediğim için üzüleyim mi bilemedim.

    Sezar · 11 Nisan 2020 1:41 pm tarihinde

    yazık sana da kardeşim. hep direkten dönüyosun 😀 ben de okudum bu adamı, ama dalgınlığıma gelmiş. Aleksandr Soljenitsin’in Gulag Takım Adaları kitabındaki isimlerin listesi var kitabın başında teker teker bakmaktım. adamın biosunda cevabı nasıl göremedim bilmiyorum. yarışmanın 5-6. günü buldum bunu inceledim. olmayınca olmuyor. Allah nasip etmiyor işte :)))

    Sezar · 11 Nisan 2020 1:51 pm tarihinde

    başkent dediği de büyük ihtimalle stalingrad (st petersburg) rusyanın eski başkenti. bunu bile biliyordum, öyle aradım ama bulamadım. herkesi yanıltan şeylerden biri de buydu sanırım. tuğrul kardeş sana da bi kere kazandıralım şu yarışmayı artık 😀

      Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 2:43 pm tarihinde

      Hayırlısı hacı genel kültür için güzel ya yarışma araştırırken bilgi ediniyorsun dediğim gibi biraz da o yüzden yarışıyom yoksa çok can atmıyorum bulayım diye ama bu yarışmada çok merak etmiştim cevabı meğersem üstünden geçmişiz sağlık olsun tekrardan kazanan arkadaşın da eline sağlık.

      Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 2:52 pm tarihinde

      Evet, ekstra ipucuyla bağdaşan yer orası. Almanya’nın Stalingrad Muharebesi diye de geçiyor. O zamanlar Adolf Hitler ve Stalin’in Kızıl Ordusu muharebe ediyor falan. İşte detaylı araştırmayla aklımıza çağrıştıracağımız şeyler olmalıydı cevap. Ya düşman olan en büyük Rusya’dan bir yazar ya da Almanya’da yaşamış etmiş Yahudi bir yazar da olabilirdi. Bu iki seçeneği veriyordu. Aslında elememizi istediği kısım”yokolmuştur” ibaresi yani düşman bir kentte yaşıyor Almanya o sıralar sefer düzenlemediği işgal etmediği yer yok.

    Sezar · 11 Nisan 2020 1:52 pm tarihinde

    bir de wikide yazıyor adamın hayvan lakabı. iron arse (demir eşek shdhshdjhdjshs)

      Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 2:38 pm tarihinde

      Aynen yabancı wikide detaylı yazıyor dediğim gibi ben Türkçe kaynaktan baktım bu adama. Öncelik ona bakmıştım yabancı olarak sürekli Almanca gittim. Sağlık olsun.

    Sezar · 11 Nisan 2020 1:53 pm tarihinde

    çok büyük boşluğuma geldi. bi yandan derslerin projeleriyle uğraşıyorum bi yandan soruyu araştırıyorum. hayırlısı

    Mustafa · 11 Nisan 2020 5:02 pm tarihinde

    Wikipedia ya gir bak.Demir eşsek lakabı yazıyor.

    Selin · 11 Nisan 2020 7:21 pm tarihinde

    Bulmuş kadar hissettirmesin bence çünkü yanlış anlamissiniz. Sovyet kurmayı Molotov ile cevapta adı geçen Molotov aynı kişi değil. Cevaptaki Molotov geçen gün burada hakkında yazistigimiz Parvus Efendi’dir. Hepimiz Parvus’u aklımıza getirmistik ama alet ismi taşıyan bir takma adını bulamamistik.

      Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 8:27 pm tarihinde

      Haklısın sanırım. Aşağıda eleman bulmuş şimdi baktım da.Çok önceden söylemişti cevabı aslında ben de baktım da olacağını düşünmemiştim. Parvus efendi, ingilizce wikipedia kaynağında var ipuçlarıyla bağdaşıyor. Haklısınız benim yanlış anlamam olmuş.

Sami · 11 Nisan 2020 11:40 am tarihinde

Molotof kokteyl

tuba · 11 Nisan 2020 12:52 pm tarihinde

Ya böyle cevap mı olur, resmen milleti dolandırıyorlar artık ayıp ya!
-Takma adlarından birinde bir aletin adını kullanmıştır diyor ama cevap “aleksandr molotov” çıkıyor böyle sahtekarlık mı olur?

Ben tüketici heyetine başvurup şikayet etmeyi düşünüyorum, artık bu yaptıkları zor soru sormak değil resmen sahtekarlık, hem paramızı hem zamanımızı çalıyorlar.

    Gizliçocuk · 11 Nisan 2020 1:23 pm tarihinde

    Valla ya böyle cevap mı olurmuş yazık be

    skb · 11 Nisan 2020 2:28 pm tarihinde

    Bal gibi de olur molotov çekiç demekmiş işte sorun ne sorun neeeeeeee…haset şeytani bir haldir kurtulmanın çaresine bakın derim…yazık

      tuba · 11 Nisan 2020 3:39 pm tarihinde

      kriptograf çalışanları gelmeye başladı

        Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 4:48 pm tarihinde

        🙂 Sakin olun kimse burada çalışan falan değil. Aslında ipucundaki olayı size belirtmeye çalışıyorlar. Mesela, ekstra ikinci ipucu: Burada şehrin işgal altında olabileceğini çıkarmak gerekiyor. Yani bahsedilen kişinin düşman nitelikli olabileceği. Merak etmeyin cevap açıklanmadan önce ikinci ipucunun (ekstra olan) ben de diyordum bu ne işime yarayacak. Aslında size çağrışımları getirtiyor. Direkt bilgiden ziyade oradaki çağrışımı bulmanız gerekiyordu. Bu kişiyi Türkçe kaynaklarda tam detaylı vaziyette bulamazsınız. Ama wikipedia ingilizce kısmında tam olarak bilgileri mevcut. Aşağıda da bir arkadaş zaten bunu belirtmiş. Hayvan lakabı da vardı: “Iron Arse”, yaşadığı şehir Stalingrad veya Alman işgaline uğramış bir kent. Molotov kokteylleri o zamanlar tankları durdurmak için atılıyormuş. Ayrıca Molotov kendi isiminin bir silah adında kullanılmasına tepki bile göstermiş. Aynı zamanda Molotov rusça kökenli bir sözcük, aklımıza direkt silah adı geldiği için garipsemeniz normal. Ama gerçekten de eğer çeviri kısmına gidip rusça kısımda Molotov yazarsanız Çekiç karşılığını alırsınız. Aynı zamanda lakaplarından biri olan “Iron Arse (Demir Eşek)” anlamına geliyor. Yazdığı kitaplar da internet de mevcut. Kabullenmek zor biliyorum ama bu yarışma araştırmalarınızın detayına götürecek türden. Bulamayınca üzülmek, suçlamaktan ziyade bulamayacağınız zaman üzülmeyecekseniz oynayın. Bol vaktim var yeni bir şeyler katayım diyorsanız size göre. Onun dışında bunu göze alarak oynayın. Daha önceki yarışmaları kazanan arkadaşlar da burada bizim gibi yazı yazan insanlar bir farkımız yok. O yüzden yarışma sana ipucunu bilgi olarak verdiği şeylerin aklına getirdiği çağrışımlardan yola çıkararak irdelemek gerekiyordu. Bizim hatamız bu kadardı. Şahsen Rus olabileceğini verdikleri ipucundan irdeleyebildim mesela Naziler düşman görmüş, şehri yokolmuş bu tabirler işgal altında olan bir ülkeyi işaret ediyordu. Demek istediğim umarım anlaşılmıştır, yanlış anlamayın 🙂

        Gizliçocuk · 11 Nisan 2020 7:54 pm tarihinde

        Ya sildim oyunu yatırmam daha da hiç bir oyuna para hepsi saçmalamışşşşşşşşşş

Sezar · 11 Nisan 2020 1:44 pm tarihinde

ağlayacak olanlar başka kapıya gitsin lütfen. burası ağlama duvarı değil 😉

serkanbayraktar · 11 Nisan 2020 3:56 pm tarihinde

Kaç gündür uğraşıyoruz para harcayıp ipucu alıyoruz çıkan cevaba bak. baya dalga geçiyor bunlar bizimle, kendi paralı elemanları da gelip burada savunmasını yapıyorlar utanmadan.

soner · 11 Nisan 2020 5:38 pm tarihinde

Arkadaslar, Lütfen artık hiç kimse burada Kriptograf’ı savunma telaşı içerisine düşmesin. Düşerseniz gercekten cok yazık olur. Bariz bir şekilde suça iş birliği ve ortaklık yapmış olursunuz. Bakınız soru cok açık ve cok net, gayet anlaşılır ve Türkçe.. Ne diyordu soruda “alet adını içeren takm ad kullanmıştır, kişinin bu takma adını yazınız” .. Bunu diyordu değil mi ? Herkes de buldugu alet isimlerini yazdı. Hatta çekiç bulup yazanlar var ama doğru kabul edilmedi. Doğru kabul edilmedi çünkü kriptograf bir bilgi yarışmasının ötesinde, ayak oyunları ve kelime oyunları ile olayı zorlaştırıyormuş pozisyonunda durmayı ve o pozisyonda mümkün oldugunca cok durarak sözde kalite kasmayı seviyor. Ama bu onu zor ve kaliteli yapıyor mu ? Hayır, bu onu sadece Ortadoğu kurnazı açıkgöz bir taşralı yapıyor. Çünkü, soruları hazırlayanlar ve buna onay verenler büyük ihtimalle o minvalde insanlar. Herkese sevgiler.

    Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 6:04 pm tarihinde

    Tamam da dostum adamın kullandığı takma adı zaten bu. Doğum adı farklı, kullandığı takma adı direkt olarak bu.

      soner · 11 Nisan 2020 8:43 pm tarihinde

      Yazdığım sanırım cok net anlaşılamamış, o sebeple tekrar etmekte de fayda doğmuş olabilir.. Üstüne basa basa bir daha söylüyorum, kriptografı şu an böyle bir durumda heyecanla savunma telaşı içine girmek, tam manasıyla suça ortaklık etmek manasına gelir. Ve kimse bunu sebepsiz yere yapmaz. Bir daha yazıyorum ki iyice anlaşılsın.. Soruda bir alet isminin takma isim olarak kullandılgından bahsedilerek devamında da bu takma isim sorulmuş. “Takma adlarının birinde bir aletin adını kullanmıştır. Bahsettiğim kişinin bu takma adını yazınız ” denilmiş. Bunu sorup, sonra da “Molotov” cevabını yahut “çekiç” cevaplarını kabul etmemek ahlaki değildir. Bunu yazıp sonrada “ben Rusca bir takma isim ve soy isim arıyorum ve bu Rusca soy isim Türkçeye cevrildiğinde aynı zamanda mana olarak bir alet adına karşılık gelecektir ‘ demek açık gözlülük ötesi ahlaksızca bir durumdur. Bu adı şark kurnazlığıdır. Bu Ortadoğuya özgün çabuk hırsızlıktır. Bu ben yaptım oldudur. Bu laf ebeliğidir. Aynı soruyu başka bin türlü ve ahlaki biçimde sorabilir ve aynı cevabı arayıp, aratabilirsiniz. Bunu bu binlerce başka etik tercih içinden, en ahlaksızı olacak biçimde yaptığınızda, milletin cebindeki üç kuruş paraya göz dikmiş haysiyetinizi kaybetmiş bir hırsız olursunuz. Ya bunu savundugunuzda ne olursunuz biliyor musunuz ? Onu da ben söylemeyeyim. İyi Uykular.

        Tuğrul Bey · 12 Nisan 2020 4:00 pm tarihinde

        Aynn knk

          Soner · 12 Nisan 2020 5:45 pm tarihinde

          Hah sen de yola gel şöyle.. ben de seni o Hırsız çetesinden sanmıştım, değilmişsin.

          Tuğrul Bey · 13 Nisan 2020 9:51 am tarihinde

          Brom iyi güldürdün beni sağlam komedyensin

Muhsin · 11 Nisan 2020 6:42 pm tarihinde

Arkadaşlar bilemedik diye yarışmaya veya ona buna suç atmayalım. Bende buldum cevabı lakin üstünde durmadım demek ki biraz daha detaylı araştırma yapmam gerekiyordu. Peki madem şikayet ediyorsunuz cevap olarak alexandr molotov ya da sadece molotov yazıp elenen var mı varsa söyleyin madem boşu boşuna kimseyi suçlamayın bence

Kullanıcı38 · 11 Nisan 2020 6:45 pm tarihinde

Tuğrul bey sen yarışmanın sahibimisin kardeşim ne boş muabet yapıp millete salça oluyosun herkez fikrini söylüyo

    Tuğrul Bey · 11 Nisan 2020 8:25 pm tarihinde

    Ben fikrimi söyleyemez miyim?

soner · 11 Nisan 2020 9:07 pm tarihinde

KRIPTOGRAF ‘ı silme kampanyası başlatalım mı ? Haydi siliyoruz.

Tuğçe · 11 Nisan 2020 10:45 pm tarihinde

Soru da cevap da gayet net. Adama aleksandr çekiç demiyorlar. Aleksandr molotov olarak biliniyor. Rusçada çekiç demek yani. Detaylı araştırma yapan kazanıyor.

Sezar · 11 Nisan 2020 11:13 pm tarihinde

Ulan hepimiz ters köşe olduk ahahaahhahahahaha Cevap Parvus Efendiymiş Bunu beklemiyordum. Helal olsun “Gözlüklü Adam” Gecenin bi vakti keyfim yerine geldi. Herkesin bildiği bulduğu adam çıktı. Biz de yok şöyle Molotov yok böyle Stalingrad diye ahkam kestik burada. Gerçekten helal olsun

Parvus · 11 Nisan 2020 11:18 pm tarihinde

Bb

Sezar · 11 Nisan 2020 11:23 pm tarihinde

Kabul edelim hepimiz mal olduk 😀 😀

Sezar · 11 Nisan 2020 11:30 pm tarihinde

Bu utanç bana yeter arkadaşlar 😀 4 tane yarışma kazandım ama 7-8 tanesini böyle küçük hatalar yüzünden ıskaladım aahahahahshahah Bu utançla yarışamam artık. ELVADAAAAAAA 😀

Onur · 12 Nisan 2020 12:22 am tarihinde

Sezar kardeşim keşke sen bulsaydın ben hiç kazanamadım kardeşim 800 tl param gitti toplam bi arada bana yardımcı olsan kardeşim bende kazansam

Gksu · 12 Nisan 2020 1:31 am tarihinde

Selam arkadaşlar, yarışmanın kazananı olarak sizinle cevabı nasıl bulduğumu paylaşabilirim. Faydalı olacağını düşünürseniz adım adım anlatabilirim. Aylardır uğraşan ama yarışma kazanamayan arkadaşların umutsuzluğa kapılıp okuma ve araştırma yapmaktan vazgeçmesi üzücü olur. (Yarışma bitti diye bu sayfaya bir daha kimse bakmayacak olabilir, ama bu mesajımı gören ve gidiş yolumu öğrenmek isteyen olursa lütfen yorum yazsın.)

    Parvus · 12 Nisan 2020 1:32 pm tarihinde

    Neden olmasın:)

    Emel · 12 Nisan 2020 1:48 pm tarihinde

    Böyle bir açıklama yaparsanız, seviniriz elbette!.. Şimdiden teşekkürler…

    Tuğrul Bey · 12 Nisan 2020 4:00 pm tarihinde

    Tebrikler kardeşim. Ama bilmiyorum her an bir linç yiyebilirsin burada bulamayıp sinirlenenler, söylenenler çok. Böylelerine iyilik bile yapmayacaksın aslında.

      Tuğrul Bey · 12 Nisan 2020 4:02 pm tarihinde

      Malum sen bu kişilere göre baştan belirlenmiş bir kazanansın, hatta orada onlar için çalışan birisin. Her an bir laf yeme laf sokma çabası söz konusu bulamayınca deliriyorlar.

        Tuğrul Bey · 12 Nisan 2020 4:07 pm tarihinde

        Şahsen cevap açıklandıktan sonra bile gerçek cevabı karıştırdım, başka birini buldum gösterdim diye “her şeye salça” oluyomuşuz. Lakin bakınca internetten bulunmadığını söyleyenlere göre ipuçlarının yüzde doksanı wikipedia’da Parvus isimli kişi de yazıyor açıp okumadıklarından; sana her an bir laf etme söz konusu. Aynı zamanda Parvus’tan sonra Molotov ismini kullandığı da internette bir web sitesinde yazıyor (makale olarak: http://nek.istanbul.edu.tr:4444/ekos/TEZ/48062.pdf) Bunlara göre hiçbir yerde Türkçe olarak yazmıyor. Dertleri, armut piş ağzıma düş mantığı olduğu için bulamayınca böyle yapıyorlar.

          Tuğrul Bey · 12 Nisan 2020 4:10 pm tarihinde

          Bu arada gerçekten kazanan kişiysen de eline sağlık, tebrik ederim gerçekten. Burda bazı yazan arkadaşlar da bi konu altında bana Parvus’a baktınız mı demişti bir arkadaş, o da ulaşmış hatta buraya “bakın isterseniz” diye de önermişti onun da eline sağlık yaklaşmış ama kaçırmış.

          Gksu · 12 Nisan 2020 10:07 pm tarihinde

          Tekrar merhaba, yeni bir mesaj yazıp anlattım nasıl bulduğumu. Herkes görebilsin, yorumlarda kaynamasın diye ayrı bir mesaj olarak yazdım. Dediğiniz gibi “iyilik yap denize at” durumu söz konusu oluyor bazen. Olsun, biz yine de doğru bildiğimizi yapalım.

Soner · 12 Nisan 2020 5:43 pm tarihinde

Arkadaslar, bunlar bir çete.. paranızı soyup, kendi yollarını buluyorlar.. Sonra da burda kriptografı müdafaa’ya kalkışıyorlar. App’i silin, bunlara gereken cevabı verin.

Bostabure · 12 Nisan 2020 10:14 pm tarihinde

Merhaba, Bu yarışmanın kazanı Göksu Kök’ ün izledigi yolu yazdığı mesajını en başa sabitledik. Detaylı açıklaması ve bizle paylaştığı için teşekkür eder, kendisini tebrik ederiz.

Tuğrul Bey · 13 Nisan 2020 6:21 am tarihinde

Teşekkürler 🙂

Canan · 13 Nisan 2020 10:30 pm tarihinde

Verdiğin bilgiler için teşekkürler arkadaşım. Şahsen bütün ipuçlarını açtırdım cevaba çok yakındım ama malesef kazanamadım. Tebrik ediyorum seni. Kazandıgın parada sonuna kadar helal olsun ( bunu kendi şahsım adına söylüyorum) dediğin gibi para verip ipuçlarını açtırıyoruz. Ama aramızda fesat arkadaşlar malesef ki var. Olsun canları sağolsun diyelim. Bundan sonraki yarışmalarda herkese başarılar diyelim..

Sezar · 14 Nisan 2020 8:20 pm tarihinde

Tebrikler. Artık her yarışmayı korkarak araştıracağım. Gecenin 3’ünde benden başka hangi manyak arayıp buldu diye düşüyordum 😀 Tanıştığıma memnun oldum.

Bir yanıt yazın

Avatar placeholder

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir